Kan ik met een slimme watermeter zomaar worden afgesloten?
Nee. De komst van de slimme watermeter verandert niets aan
de regels die nu gelden voor het afsluiten van water als u de rekeningen niet
betaalt.
edit
Stijgt mijn waterverbruik door de slimme watermeter?
Nee dat zal eerder dalen, doordat u meer inzicht heeft in uw waterverbruik.
edit
Zijn de kosten voor de vervanging van de traditionele watermeter met een slimme watermeter voor mij?
De vervanging zal gratis uitgevoerd worden door AGSO
Knokke-Heist. Voor de klant zijn hier geen kosten aan verbonden.
edit
Hoe gaat de inbouw van een slimme watermeter in zijn werk?
De bestaande meter wordt uitgehaald en vervangen door de
slimme meter zonder dat er verdere aanpassingen aan de bestaande meetlijn nodig
zijn.
edit
Begint de slimme watermeter weer op nul of op dezelfde stand als de traditionele meter?
De nieuwe, slimme watermeter start niet op de stand van de
traditionele meter. De nieuwe meter start meestal op 0. Uitzonderingen zijn
mogelijk, aangezien ook meters worden geplaatst die steekproefsgewijs op
nauwkeurigheid zijn getest. Deze meters hebben een verbruik geregistreerd staan
op de meter en die stand wordt vervolgens als beginstand genoteerd op de
handcomputer van de technieker en u betaalt uiteraard niet voor het verbruik
dat de meter al heeft geregistreerd.
edit
Hoe werkt de display van de slimme watermeter?

Volgende meldingen kan uw digitale meter generen:
Continu verbruik: vastgesteld verbruik van minstens 2,5 liter per uur in de laatste 24 uur. Dit kan wijzen op een lek.
Abnormaal hoog verbruik: vastgesteld verbruik gedurende 30 minuten van meer dan 650 liter per uur. Dit kan wijzen op een breuk.
Dagverbruik hoger dan…: uw dagverbruik overschrijdt de ingestelde waarde.
Temperatuur lager dan…: De omgevingstemperatuur is gedaald onder het aantal graden dat u heeft ingesteld (standaard: 3°C).
edit
Contactgegevens slimme watermeter
Contactgegevens slimme watermeter
De slimme watermeter is een moderne, digitale meter die uw waterverbruik op afstand uitleest en doorstuurt naar uw waterleverancier. Dit gebeurt 1 keer per dag. Uw meterstanden doorgeven hoeft dus niet meer. U kan bovendien per 11/3/2019 via het vernieuwde e-loket https://mijn.agsoknokke-heist.be uw verbruik opvolgen. Ook kunnen abnormaliteiten in het waterverbruik sneller opgespoord worden door de meldingen die de slimme watermeter automatisch genereert en die te zien zijn op de display van de slimme watermeter.
Het hebben van correcte contactgegevens is dan ook cruciaal. U kan uw contactgegevens altijd aanpassen in uw E-loket.
edit
Kan ik een digitale watermeter weigeren?
edit