Zoeken

Home  /  Veelgestelde vragen  /  Hoe komt het dat de waterdruk uit mijn kraan niet voldoende is?

Hoe komt het dat de waterdruk uit mijn kraan niet voldoende is?

Indien u klachten met betrekking tot de druk of zelfs helemaal geen water heeft raden wij u aan de volgend stappen te ondernemen:

  • Controleer in uw omgeving of er een storing is of dat er werkzaamheden bij u in het gebouw zijn.
  • Wanneer het water afgesloten werd door werkzaamheden, kan het zijn dat onzuiverheden meekomen met het water en zo het zeefje van de kraan verstoppen. Verkalking van het zeefje kan ook de boosdoener zijn van onvoldoende waterdruk. U kunt dit ongemak verhelpen door het zeefje eruit te halen en het schoon te maken met azijn.
  • Indien u in een appartementengebouw of flat woont informeer bij de medebewoners of zij dezelfde klachten hebben. Zo ja, dan is er een algemeen probleem, zo niet kan er een lokaal probleem zijn in uw binneninstallatie.
  • Het komt ook wel eens voor dat de hoofdkraan niet geheel geopend is.
  • Betreft het enkel en alleen warm water of is het ook op het koudwatercircuit?
  • Is het op alle plaatsen in de woning (keuken, badkamer, garage,….)?
  • U kunt bij de buren navragen of het probleem zich enkel en alleen bij u voordoet.
  • Indien u in een appartementsgebouw woont is het mogelijk dat een loodgieter aan het werk is, waardoor het water tijdelijk is afgesloten.
  • Zit er geen bericht bij uw brievenbus of aangeplakt in de inkom van het appartementsgebouw dat er werkzaamheden zullen plaatsvinden aan het waterdistributienet?
Het water kan afgesloten zijn door het Waterbedrijf om volgende redenen.
  • Ingevolge geplande werken aan de distributieleidingen.
  • Het water is afgesloten bij hoogdringendheid (lek aan de waterleiding).
  • Of het water is afgesloten bij gebrek aan betaling, en dit na herhaald aanschrijven.

AGSO Knokke-Heist
Afdeling Waterbedrijf
’t Walletje 104 bus 101
8300 Knokke-Heist BE

info@agsoknokke-heist.be
+32 50442500
Ma - Vrij: 8.30u - 17.00u doorlopend

Volg AGSO